top of page

ELEKTRYCY I INFORMATYCY NA PRAKTYKACH

Praktyki miesięczne klas trzecich dobiegły końca. Był to okres pracy, nauki, poznawania nowych miejsc i ludzi, ale przede wszystkim wdrażania się do wykonywania zawodu. Oto kilka opinii i fragmenty relacji z praktyk.



Na pierwszy rzut oka, firma wydawała się być małą firmą, a na pierwszej zbiórce zaskoczyła mnie ilość samochodów, pracowników i sprzętu. Zostałem przydzielony do pana Adama i Sławomira, z którymi pracowałem przede wszystkim na hali w Miedźnej. Moim pierwszym poważnym zadaniem było przygotowanie montażu puszek instalacyjnych. Obserwowałem też montaż rozdzielnicy, instalowałem gniazda, przyglądałem się montażowi instalacji alarmowej w całym budynku. Ogólnie, podczas praktyk miałem pełne ręce roboty, ale było warto, bo mogłem się wiele nauczyć, w dodatku zostałem pochwalony za dobrze wykonywaną pracę.

Mateusz, technik elektryk

Zajmowaliśmy się głównie nadzorem montowania, tworzeniem i konfigurowaniem sieci oraz diagnostyką komputerową. Uczyliśmy się także praktycznych rzeczy, takich jak lutowanie, czy naprawa komputerów. Jednym z wyzwań była naprawa całej sieci, obejmującej 5 routerów, oraz montowanie szafy rakowej.

Sebastian i Wojtek, technik informatyk

Nasze praktyki odbywały się w firmie zajmującej się dystrybucją po-leasingowego sprzętu komputerowego. Podczas praktyk zajmowałyśmy się testowaniem używanych komponentów komputerowych aby ustalić, czy mogą zostać dopuszczone do sprzedaży. Przygotowywałyśmy laptopy do wysyłki poprzez czyszczenie i reparację. Pomagałyśmy w realizacji zamówień dla klientów. Składałyśmy komputery zgodnie z wytycznymi. Pracowałyśmy w zgranym i sympatycznym zespole. Te praktyki pokazały nam jak wygląda praca w takiej firmie oraz nauczyłyśmy się szybszego usuwania usterek ze sprzętu.

Wiktoria i Alicja, technik informatyk

Mieliśmy okazję odbyć praktyki w Tauron Ciepło odział Czechowice Dziedzice. Zostaliśmy mile przyjęci oraz odpowiednio wyposażeni pod względem bezpieczeństwa pracy. Mieliśmy przyjemność dowiedzieć się, jak funkcjonuje cały zakład oraz nauczyć się poszczególnych prac jakie energoelektryk wykonuje w Tauronie. Jesteśmy zadowoleni z odbytych praktyk ponieważ poszerzyło to naszą wiedzę w zakresie naszego kierunku jakim jest elektryk.

Dawid, Michał, Piotr, technik elektryk

Na praktykach w firmie „Elektormax” wykonujemy różne prace wdrażające nas do zawodu elektryka. Wykonywaliśmy instalacje natynkowe oraz łączyliśmy lampy i czujniki do lamp. Jednak zawód elektryka nie polega tylko na łączeniu przewodów. Są to też długotrwałe przygotowania, do których trzeba cierpliwości i dokładności.

Kacper, Michał, technik elektryk



Z dnia na dzień coraz lepiej porozumiewałem się z poznanymi kolegami oraz nabierałem większej wprawy w montażu instalacji. Wiele nauczyłem się przez ostatnie tygodnie i zobaczyłem jak w praktyce wygląda praca elektryka.

Dawid, technik elektryk

Praktyki odbyliśmy w firmie Instalus. Byliśmy pod wrażeniem wysokiego poziomu umiejętności pracowników, od których wiele się nauczyliśmy o instalacjach elektrycznych różnego rodzaju. Jesteśmy bardzo zadowoleni!

Mateusz, Kacper, technik elektryk

Najnowsze wpisy
bottom of page